torsdag 3 juli 2014

Landets pensionärer blir 1,8 miljarder fattigare under 2014

SVD Landets pensionärer blir 1,8 miljarder fattigare under 2014 
Regeringens åtgärder för landets två miljoner pensionärer är otillräckliga. Trots sänkt skatt och höjda bostadstillägg blir den äldre generationen 1,8 miljarder kronor fattigare under 2014.
Det är dags att avskaffa pensionärsskatten.
Att det blivit mer lönsamt att arbeta är sannolikt ett av alliansens viktigaste arv till eftervärlden. Oberoende bedömare är överens: jobbskatteavdragen har bidragit till varaktigt högre sysselsättning. Utan dem skulle pensionärerna, om sysselsättningen hade utvecklats sämre, sannolikt ha fått en ännu lägre pensionsutveckling.
Om skattegapet mellan förvärvsarbetande och pensionärer skulle avskaffas helt – och ingen av oss anser att detta kan ske genom höjd skatt på arbete – motsvarar det en skattelättnad på cirka 8 miljarder kronor. Det ska ses i relation till att det offentligas samlade skatteintäkter beräknas uppgå till 1 650 miljarder kronor. Att prioritera lägre skatt för landets pensionärer borde således vara fullt möjligt.
JOACIM OLSSON
vd, Skattebetalarnas förening
KARL ERIK OLSSON
avgående ordförande, SPF, Sveriges Pensionärsförbund
  
Vad tycker Du? 
Fyll i frågeformuläret, där vi bl.a. tillsammans kan göra vår röst hörd >> Protest för god pension i Sverige !   

Kommentera gärna allt för Sverige. 
Att leva är att ta ställning. Sverige skall utvecklas genom en öppen dialog. 
Tack! 

Det hade varit klädsamt och bra för Sverige, om någon politiker, som ofta säger vi måste bliva bättre att kommunicera och föra dialog med våra medborgare.
Kommentera inläggen, som säkert har både fel och rätt.
Du får gärna bjuda in någon att kommentera.
Denna blogg är politiskt obunden.
Tack ska du ha för din hjälp.

_______________ 
 Upprop ! Förändra etiken o. moralen i Sverige!

Nu har vi har fått nog och vi vill ha rättvisare i Sverige! Sätt ner foten!

 
Läs även andra bloggares åsikter om : , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

  1. jag är här för att ge mitt vittnesbörd om en läkare som hjälper mig i mitt liv. Jag var infekterad med HIV-virus under 2012, jag gick till många sjukhus, kyrkor för botemedel men det fanns ingen lösning, så jag tänkte hur kan jag få en lösning så att jag inte kan förlora mitt liv, jag förlorade allt jag har min man flyr från mig och tog också mina barn på grund av min sjukdom. En dag var jag i flodsidan och tänkte nästa steg att ta om det skulle hoppa in i floden så att jag helt kan lösa mitt liv eller bara tänka var jag kan gå för att få en lösning. så en kvinna går till mig och berättar för mig varför jag är så ledsen och jag öppnar allt för att berätta för henne mina historier, hon berättade för mig att hon kan hjälpa mig, det är anledningen till att hon normalt kommer hit för att hjälpa människor så att du kan botas för att hon var med i det här problemet innan, presenterade hon mig för en läkare som kastade stavar på människor och gav mig han nummer och e-post så jag ringde honom och mailade honom också. Han berättade för mig allt jag behöver ge och ger mig instruktioner att ta, vilket jag följde ordentligt. Innan jag visste vad som hände kallade han mig och berättade att jag skulle gå till medicinsk kontroll, kallad Priest Salami för dina lösningar nu vid
    purenaturalhealer@gmail.com lägg till honom på watsapp +2348105150446

    SvaraRadera