fredag 19 december 2014

Pensionsbroms har Sverige råd med men INTE Politikerbroms!!

Jag upprepar återigen mitt mantra igen, som jag sprider runt i cyberrymden!
Du är välkommen att göra det samma så vår röst blir hörd, ju fler vi blir som protester desto fler "ringar på vattnet" för vårt bästa.


Pensionsbroms har Sverige råd med!
Vi har inte "råd" med någon Politiker- eller Immigrationsbroms?

Märkligt land, när de folkvalda talar om demokrati och är valda av folket, att ta ansvar för oss alla?
Eller är det detta som är delat ansvar?

VARFÖR kan INTE ‪#‎SPF‬ o ‪#‎PRO‬ m.fl. bilda allians för pensionärerna, som man säger sig företräda och samverka och driva pensionsfrågan gemensamt, om dessa organisationer skall vara TROVÄRDIGA?
Det hade varit en maktfaktor som heter duga o. gett gensvar, om man nu vill vara sanningsenlig mot sina medlemmar.
Eller är F.D. partikompisar VIKTIGARE?
Så upplevs det av många av oss i de olika p-organisationerna.
Det krävs ett NYTT pensionssystem och det är mycket brådskande!
Detta beror på att INGEN vill ta "Tjuren i Hornen" utan ALLA gör likt strutsen "KÖR HUVUDET I SANDEN" och hoppas någon annan löser problemet!
Det är förfärligt, när besluten INTE drabbar de folkvalda, som har ANSVARET för oss pensionärer!
Stackars ungdomar, när de ansvariga "blundar"!
Riv hindren som stoppar seniorerna?
Upprop och tips #SPF o #PRO m.fl. om dessa organisationer skal upplevas som trovärdiga!
Ut på gator och torg tillsammans och skapa OPINION, bjud in politiker till torgmöten!
Det kallas ömsesidig DIALOG
Det är väl inget motsats förhållande mellan pensionärernas intresseorganisationer?
Ju fler vi är som samverkar desto bättre tyngd och gensvar!
ALLT behöver väl INTE vara partibundet?
Jag upprepar min fråga, som jag ställt många gånger.
VAD säger t.ex. SPF och PRO om detta förslag?
Jag ser fram emot ett tydligt svar om min idé m.a.o. inte bara eller nej. Tack på förhand från oss pensionärer.
Sprid Du gärna också uppropet vidare och ställ frågan till t.ex. SPF o. PRO m.fl. och begär ett seriöst SVAR.
Det gäller NU är att agera omgående innan valdagen.
TYCKER DU MITT FÖRSLAG ÄR INTRESSANT, DÅ BER JAG DEJ STÄLLA SAMMA FRÅGA TILL VÅRA INTRESSE ORGANISATIONER OCH SPRIDA MITT FÖRSLAG VIDARE!
TACK FÖR HJÄLPEN FÖR OSS ALLA PENSIONÄRER!
PS jag framförde mitt förslag till samverkan till PRO den 29/11, men tyvärr sköt man bara problemet vidare utan något konkret svar.
MYCKET DÅLIGT intresse att inte ta till sig något, som gäller oss alla pensionärer bara hänvisa att du kan lämna en motion till kongressen!
PRO svarade, som uppfattas vi är intresserade av ditt förslag genom att bara hänvisa "du kan som medlem lämna förslaget till kongressen"!
#PRO Pensionärernas Riksorganisation Hej! Det är PRO:s kongress som styr PRO så du kan som medlem lämna förslaget till kongressen. PRO:s styrelse har inte lämnat något sådant förslag till kongressen.   
  
Vad tycker Du? 

Protest för god pension i Sverige !


Kommentera gärna allt för Sverige. 
Att leva är att ta ställning.
Sverige skall utvecklas genom en öppen dialog.
 
Tack! 

Det hade varit klädsamt och bra för Sverige, om någon politiker, som ofta säger vi måste bliva bättre att kommunicera och föra dialog med våra medborgare.
Kommentera inläggen, som säkert har både fel och rätt.
Du får gärna bjuda in någon att kommentera.
Denna blogg är politiskt obunden.
Tack ska du ha för din hjälp.
_______________ 
 Upprop ! Förändra etiken o. moralen i Sverige!

Nu har vi har fått nog och vi vill ha rättvisare i Sverige! Sätt ner foten!

 
Läs även andra bloggares åsikter om : , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

  1. jag är här för att ge mitt vittnesbörd om en läkare som hjälper mig i mitt liv. Jag var infekterad med HIV-virus under 2012, jag gick till många sjukhus, kyrkor för botemedel men det fanns ingen lösning, så jag tänkte hur kan jag få en lösning så att jag inte kan förlora mitt liv, jag förlorade allt jag har min man flyr från mig och tog också mina barn på grund av min sjukdom. En dag var jag i flodsidan och tänkte nästa steg att ta om det skulle hoppa in i floden så att jag helt kan lösa mitt liv eller bara tänka var jag kan gå för att få en lösning. så en kvinna går till mig och berättar för mig varför jag är så ledsen och jag öppnar allt för att berätta för henne mina historier, hon berättade för mig att hon kan hjälpa mig, det är anledningen till att hon normalt kommer hit för att hjälpa människor så att du kan botas för att hon var med i det här problemet innan, presenterade hon mig för en läkare som kastade stavar på människor och gav mig han nummer och e-post så jag ringde honom och mailade honom också. Han berättade för mig allt jag behöver ge och ger mig instruktioner att ta, vilket jag följde ordentligt. Innan jag visste vad som hände kallade han mig och berättade att jag skulle gå till medicinsk kontroll, kallad Priest Salami för dina lösningar nu vid
    purenaturalhealer@gmail.com lägg till honom på watsapp +2348105150446

    SvaraRadera